خسروی: کمیسیون آموزش نسبت به اظهارات توفیقی توجیه نشد
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون نسبت به اظهارات توفیقی توجیه نشدند، گفت: توفیقی ادعا کرد حضورش در مسجد دانشگاه تهران تحت تاثیر فرهاد رهبر و وزیر وقت علوم بود.
ابوالقاسم خسروی

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس، با اشاره به دیدار توفیقی سرپرست وزارت علوم با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: توفیقی در این جلسه در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش اساس برنامه‌ها و شاخصه‌های کاری خود را توضیح داد و همچنین اعضای کمیسیون از وی سئوالاتی را در مورد روند عملکردی‌اش در دوران سرپرستی وزارت علوم و همچنین مسائل دیگر مطرح کردند.

وی افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  با فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش دیدار داشته و در مورد مسائلی نظیر آغاز سال تحصیلی و وضعیت مدارس صحبت کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی تصریح کرد: تاکید نمایندگان در این بود که از توفیقی سوال شود اگر بنا باشد به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی شود، چه برنامه‌هایی را در راس اهداف خود دارد که توفیقی، علم، معنویت و رشد اقتصادی را سه بعد مهم دانشگاه اسلامی توصیف کرد.

وی با بیان اینکه توفیقی در مورد دانشگاه به مسئله دانشگاه اسلامی و دانشگاه هم‌طراز جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: توفیقی علم و دانش به طور عمیق، بحث تربیت دینی، معرفت معنوی و ارزش‌های الهی و همچنین دانشگاه با رویکرد اقتصادی را سه بعد مهم یک دانشگاه اسلامی و هم‌طراز با نظام اسلامی توصیف کرد.

خسروی خاطرنشان کرد: توفیقی بر این مسئله تاکید داشت که این 3 بعد باید در دانشگاه به صورت متوازن رشد کنند.

توفیقی گفت: هیچ‌گاه از خط ولایت فاصله نمی‌گیرد

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: توفیقی با اشاره به سوابق خود اظهار کرد که 40 سال در موقعیت مختلف در نظام اسلامی مسئولیت داشته و در تمام دوران خدمتش با اعتقاد به نظام و انقلاب و ارزش‌های دینی در رکاب ولایت حرکت کرده و از این به بعد هیچگاه از خط ولایت فاصله نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: در بخش مهم این دیدار اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به طور جدی سوالات و ابهامات خود را نسبت به توفیقی در مورد حضورش در مسجد دانشگاه تهران و مواضع وی نسبت به فتنه مطرح کردند.

واکنش توفیقی نسبت به فتنه/ 40 سال در نظام با اعتقاد خدمت کرده‌ام

خسروی افزود: توفیقی در پاسخ به سئوال نمایندگان مبنی بر حضورش در مسجد دانشگاه تهران در حوادث فتنه 88 به کارنامه و عملکرد 40 ساله‌اش در انقلاب اشاره کرد.

وی تصریح کرد: توفیقی در پاسخ به نمایندگان گفت من یک کارنامه عملکردی 40 ساله دارم که از انقلاب و همزمان با شروع انقلاب ادای وظیفه کرده و در بخش‌های مختلف دفاع مقدس و سپاه و پس از آن در محیط دانشگاه و کارهای علمی چهره‌ای شناخته شده هستم.

خسروی بیان کرد: توفیقی خطاب به نمایندگان مجلس گفت که سوابق علمی و ارزشی من در این 40 سال نشان می‌دهد همیشه در مسیر آرمان‌های نظام و اندیشه‌های امام راحل گام برداشته و امروز به صراحت اعلام می‌کنم نماینده هیچ حزب و گروه خاصی نیستم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور توفیقی در مسجد دانشگاه تهران در حوادث فتنه 88 تاکید کرد: توفیقی به صراحت گفت  سخنرانی من در فتنه 88 در دانشگاه تهران به این دلیل بود که من مسئول کمیته دانشجویی ستاد انتخابات موسوی بودم و بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در مورد فتنه به طور کامل با این افراد که مردم را تحریک می‌کردند قطع رابطه کردم.

خسروی گفت: به گفته توفیقی وی بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در مورد فتنه هیچ مصاحبه و سخنرانی و پیامی نداشته که مردم را تحریک کند.

توفیقی گفت: حضورم در دانشگاه تهران تحت تاثیر فرهاد رهبر  و وزیر علوم وقت بود

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توفیقی در میان اعضای کمیسیون آموزش تاکید کرد که بنده به خواست خود در مسجد دانشگاه تهران سخنرانی نکردم، بلکه این اقدام من تحت تاثیر برخی مسئولان نظیر فرهاد رهبر و وزیر وقت علوم بود، همچنین بنای حضورم در مسجد دانشگاه تهران به علت اعتراض و محکوم کردن حوادث کوی دانشگاه بود.

خسروی گفت: توفیقی بارها تاکید کرد بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری با هیچ یک از سران فتنه و کسانی که جو را متشنج می‌کردند ارتباطی نداشتم.

برخی اعضای کمیسیون نسبت به مواضع فتنه و عزل و نصب‌های توفیقی توجیه نشدند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پایان این جلسه برخی اعضای کمیسیون نسبت به مواضع توفیقی در مورد فتنه و همچنین عزل و نصب‌های صورت گرفته در وزارت علوم توجیه نشدند، تصریح کرد: بنا شد در جلسه دیگر به طور مشروح‌تر توفیقی در مورد برنامه‌هایش و مواضعش در فتنه و عملکردش در وزارت علوم توضیح دهد اما آنچه مسلم است این بوده که برای کمیسیون آموزش سوابق علمی و برخورد متین توفیقی قابل احترام است اما وی در مورد برخی مسائل نظیر حاشیه‌های سیاسی عزل و نصب‌هایش در وزارت علوم و ارتباطش با فتنه 88 باید دفاعیات بهتر و مواضع شفاف‌تری از خود ارائه دهد.

خسروی تاکید کرد: فتنه 88 مسئله کمی نبوده و اعضای کمیسیون نسبت به این مسئله بسیار حساس هستند، ما به طور حتم در جلسات آینده با توفیقی این مساله را به طور جدی پیگیری کرده و خواستار شفاف‌سازی ابهامات در مورد وی و ارتباطش با فتنه می‌شویم.





تاریخ: جمعه 19 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 379
بازدید کل : 110118
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت